Група ОКНАР - 8 Українська мова (урок 4)

Тема: Засоби мовного вираження. Закріплення і систематизація раніше вивченого матеріалу



1. Визначити тропи у реченнях
Йде сніг – сніжинки, як відомо, «ходити» не вміють;
Полетів у магазин по цукерки – не на літаку«полетів», а дуже швидко пішов;
 «Троянди днів», «крило зорі» (В. Соссюра)
Читати Підмогильного – не сам твір, а його автор;
Київ прокидається – не самі люди, а місто, в якому вони перебувають.
Вчися шанувати копійку – на позначення всіх грошей – найменша частина грошей.


2. Виконайте тестові завдання
1. В уривку
І раптом - небо... шепіт гаю...
О ні, то очі Ваші. - Я ридаю...використано
 А епітет
 Б антитезу
 В гіперболу
 Гметонімію
 Д персоніфікацію

2.Прочитайте рядки.
Гомоніла Укпаїна,
Довго гомоніла.
В уривку використано...
 Асинекдоху
 Б метонімію
 В персоніфікацію
 Г оксиморон
 Д метафору

3.Прочитайте рядки.
... Тополі по волі
Стоять собі, мов сторожа,
Розмовляють з полем.
В уривку НЕМАЄ …
 А епітета
 Б асонансу
 В алітерації
 Г порівняння
 Д персоніфікації

4.Гіпнотичні кобри, злототілі діви, дивний ліс це різновид тропу
 А епітет
 Б метафора
 В синекдоха
 Г персоніфікація
 Д евфемізм

5 Як він уміє красно говорить!
Які у нього займища і луки!
Провідним тропом у цих рядках є
А анафора
 Б епітет
 В перифраза
 Г гіпербола
 Д метафора

6.Гуркнув грім. Задрижали нараз
Гір найглибші основи...
В уривку використано
 Аанафору
 Б антитезу
 В гіперболу
 Г алітерацію
 Д метонімію

7.Максим козак Залізняк,
Козак з Запарожжя,
Як поїхав на Вкраїну,
Як пишная рожа!
В уривку використано
 А порівняння
 Б алітерацію
 В асонанс
 Г епітет
 Д.алегорію

8.Чи не той то хміль,
Що коло тичин в'ється?
Ой той то Хмельницький,
Що з ляхами б/ється.
В уривку використано
 А персоніфікацію
 Б паралелізм
 В анафору
 Г метонімію
 Д оксиморон

9.В описі природи Никне трава жалощами,
а дерево з тугою к землі приклонилося використано художній засіб
 А епітет
 Б анафору
 В гіперболу
 Гперсоніфікацію
 Д метонімію

10.І потече сторіками кров у синє море...
В уривку використано
 А персоніфікацію
 Б гіперболу
 В метонімію
 Г евфемізм
 Д порівня

11На той останній Страшний Суд
Мертвеці за правдою встають
В уривку використно
 Аоксиморон
 Б перифразу
В евфемізм
 Г метафору
 Д персоніфікацію

12Як зачули люди, то замалим не все село вибігло з хат...
В уривку використано …
А метонімію
 Б синекдоху
 В порівняння
 Г метафору
 Д перифразу

13. У всіх словосполученнях вжито епітети в рядку
А. Сумними рядами, твердими руками, пламенний меч,
Б. Срібний перстень, широкий Дніпр, червона калина,
В. Єдиная дитина, у білих сорочках,сизая голубка,
Г. материні очі, маленьких діточок,  ясен місяць.
Д. Карії очі, помарнілая пустиня,
Е. Чорнії брови, стан високий, небо синє,
Ж. Вечірняя зоря, зеленії віти, лист широкий,
З. Народ, темний, тихая хатина, добрая слава

14. Встановити відповідність:
1.Нащо мені чорні брови,
Нащо карі очі,
Нащо літа молодії.
Веселі, дівочі.

2. Реве, стогне хуртовина
Котить, верне полем

3. На розпутті кобзар сидить
Та на кобзі грає;
Кругом хлопці та дівчата –
Як мак процвітає.

4. …Той неситим оком зазирає,
чи нема країни,
щоб загарбать і з собою
взять у домовину

А. Гіпербола
Б. порівняння
В. Епітети
Г. метафори

15. Встановити відповідність:
1.Кого ж їй любити?
Ні батька, ні неньки,
Одна, як та пташка в далекім краю…

2.Страшна, синя, розхристана
І в мокрій сорочці,
Мовчки дивиться на сей бік,
Рве на собі коси.

3.Встає хмара з – за лиману,
А другая з поля,
Зажурилась Україна –
Така її доля.

4. А сльоз, а крові? Напоїть
Всіх імператорів би стало
З дітьми і внуками втопить
В сльозах удов’їх.

А. Епітети
Б. Порівняння
В. Гіпербола
Г. Метафора

16. У реченні І ці слова заслужено характеризують титанічну постать Великого Кобзаря вислів титанічна постать означає:
А. людина з великою розумовою силою;
Б. видатна героїчна постать;
В. міфологічний персонаж;
Г. людина, пов’язана з видобутком титану.

17. У реченні Як неопалима купина стоїть Україна перед нашим духовним зором  вислів неопалима купина  означає:
А. небезпечне місце;
Б. сила, стійкість, нездоланність;
В. неопалима трясовина;
Г. Неоплатимі борги.

Комментариев нет:

Отправить комментарий