Група ОКНАР - 7 Українська мова (урок 1)

Тема: Підсумковий урок


1. Виконайте тестові завдання

1.1. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним
А) 0, не дивуйсь, що ніч така блакитна...
Б) Я долі дякую, що виросла в селі.
В) Там, де ти колись ішла, диво-стежка зацвіла...
Г) Я виростав серед пісень, які співала тихо мати.

1.2. Обидва фразеологізми мають значення "красивий, вродливий" у рядку
А) хоч оком світи, хоч з лиця воду пий.
Б) як з воску зліплений, хоч у рамці вправ.
В) хоч картину малюй, хоч за раму кладці
Г) не відривати очей, приховувати зір.

1.3. М'який знак на місці крапок НЕ ТРЕБА писати в усіх словах рядка
А) багрянец.., чіткіс...ть, п'ят..десят
Б) вагаєш...ся, скрин..ці, ослін...чик
В) хустин..ці, тіт...чин, хар...ків'янин
Г) русал...чин, спитаєш.., долон...ці
Д) радіст...ю, лан...цюг, різ...бяр

1.4. Доберіть синонім до кожного прикметника.
1 сердечний                    А) невтішний
2 сердешний                   Б) лицемірний
3 розпачливий                В)старанний
4 ретельний                    Г) щирий
                                        Д) бідолашний

1.5. Доберіть приклад до кожного виду однорідних членів речення
1 підмети                       А) Поміж замком і ставом розкинулося передмістя.
2 присудки                     Б) Чулося гудіння медоносних бджіл,
                                        волохатих джмелів.

3 додатки                       В) Згори видно скошені жита й залитий водою луг.

4 означення                   Г) У траві горіли степові маки й жовті ліхтарики
                                        тюльпанів.
                                         Д) Наймилішою й найдорожчою для людини є воля.

 1.6. Спільнокореневими до слова гора є
А) горянка     Б)горечко      В) горючий         Г) гороскоп

1.7. Через дефіс треба  писати всі слова рядка
А) давним/давно, навчально/виховний, стерео/звук
Б) фграрно/промисловий, сніжно/білий, екс/король
В) південно/східний, жовто/гарячий, сон/трава
Г) біло/зелений, макро/єкономіка, кіловат/година.
Д) науково/технічний, блок/система, паро/плав

1.8. Установіть, яким членом речення є кожне зі слів, позначених цифрами
У кого (1) серце мудрістю (2) багате, (3) тому глибини (4) всякі перейти

А) додаток    Б) означення    В) обставина    Г) підмет    Д) присудок

2. Прочитайте наведений текст. Напишіть власне висловлення

З чого починається Батьківщина? З маминої пісні. батьківської хати, друзів із сусіднього двору чи з малюнка  в букварі? Не одне покоління письменників, істориків, філософів намагалося відповісти на це питання. Поміркуйте, що для вас є Батьківщина.


Комментариев нет:

Отправить комментарий